لیگ ملت‌های آسیای مرکزی| پایان کار شاگردان مومنی‌مقدم در اسلام‌آباد

18:46 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۸۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
لیگ ملت‌های آسیای مرکزی| پایان کار شاگردان مومنی‌مقدم در اسلام‌آباد
تیم ملی والیبال جوانان ایران در پنجمین و آخرین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های آسیای مرکزی مغلوب تیم ملی بزرگسالان پاکستان شد تا به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های آسیای مرکزی که از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور تیم‌های ملی والیبال بزرگسالان افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا، ترکمنستان و تیم ملی جوانان ایران در سالن ۱۰ هزار نفری شهر اسلام‌آباد آغاز شده بود، امشب (پنج‌شنبه شب ۲۷ اردیبهشت) به پایان رسید.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرده است، در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف پاکستان میزبان رفت و سه بر یک مغلوب این تیم شد.

جوانان ملی‌پوش ایران که در این رقابت‌ها برای حضور شایسته در قهرمانی آسیا کسب تجربه می‌کنند، در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند، اما در ست‎های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را به حریف واگذار کردند تا به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم که در دیدار‌های اول و دوم خود موفق به شکست ترکمنستان و افغانستان شده بودند، با پذیرش شکست برابر قرقیزستان، سری‌لانکا و پاکستان در رتبه پنجم جدول قرار گرفتند.

در دیگر دیدار‌های روز پایانی مرحله مقدماتی تیم قرقیزستان سه بر صفر افغانستان را شکست داد و ترکمنستان نیز سه بر صفر مقابل سری‌لانکا به پیروزی رسید.

فردا (جمعه ۲۸ اردیبهشت) تیم‌های اول و دوم جدول در فینال و تیم‌های سوم و چهارم جدول در مسابقه رده‌بندی با هم روبرو خواهند شد.

بدین تیم‌های پاکستان (پنج برد و ۱۵ امتیاز) و ترکمنستان (سه برد و ۱۰ امتیاز) در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند و تیم‌های قرقیزستان (سه برد و ۸ امتیاز) و سری‌لانکا (دو برد و هفت امتیاز) نیز برای مقام سومی با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

غلامرضا مومنی مقدم به عنوان سرمربی، محمد منصوری (مربی و سرپرست) محمد حسین نجاتی و امین علی اکبری به عنوان مربیان، سائد جدیدالسلام به عنوان آنالیزور، حسین کرد فیروزجایی به عنوان فیزیوتراپ و محمود محمدی یزنی به عنوان ماساژور تیم ملی جوانان ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

طا‌ها بهبودنیا، نیما عزیزمحمدلو، عمران کوک‌جیلی، عرشیا سعادتی، امیر علی دولتی، متین سقلی، سید مرتضی طباطبایی، ابولفضل مهدیان، پویا آریاخواه، محمد رضا آل جلیل، سید متین حسینی، ماهان برزکار، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی نریمانی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان ایران در این رقابت‌ها بودند.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که رقابت‌های قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۴ (دوم تا نهم مرداد سال جاری در شهر سورابایا اندونزی) را پیش رو دارد، از لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به عنوان دیدار‌های تدارکاتی و دوستانه بهره می‌برد.

فدراسیون والیبال ایران که دیگر در سطح کلان به نتیجه گرایی در رده‌های سنی توجه ندارد، با نگاه کسب تجربه تیم جوانان را به مسابقات لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعزام کرد، زیرا ماموریت تمامی تیم‌های پایه تربیت بهترین بازیکنان برای حضور در تیم ملی بزرگسالان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *